Vaše soukromí je pro nás důležité

Vážení zákazníci, vážíme si soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro Střední škola Kostka s.r.o. a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby". Více o souborech cookies zde.

cookies

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme proto, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Střední škola Kostka s.r.o. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.
 
 

Profil absolventa

Popis uplatnění absolventa v praxi

  • Absolventi získají složením maturitní zkoušky odborné středoškolské vzdělání, což vytváří předpoklady pro další studium na vyšší odborné škole nebo na vysoké škole.
  • Odborné zaměření ŠVP a získané znalosti z oblasti žurnalistiky, jejich žánrů, etiky žurnalistické práce, stejně jako dovednosti získané v disciplínách tvůrčích disponují absolventa k úspěšnému studiu především vysokých škol žurnalistického zaměření, stejně jako všech typů škol s obory uměleckými, a to podle jednotlivých individuálních dispozic (multimediální studia, stejně jako audiovizuální tvorba apod.
  • Ve středoškolském měřítku nebývalý rozsah dovedností a zkušeností ze žurnalistického prostře-dí, především pak jejich praktická realizace v rámci studentského webu či v rámci regionální televize disponují studenty také ke studiu oborů se zaměřením na český jazyk a literaturu, zároveň pak nabízejí výhodnější předpoklady pro práci v regionálních médiích či na pozicích, ve kterých je vyžadována schopnost komunikovat a orientovat se ve společensko-kulturní atmosféře dneška (např. pozice tiskových mluvčích apod.).
  • Absolventi jsou schopni po nástupu do zaměstnání rychle se orientovat a zapracovat - získané vědomosti, dovednosti a návyky z oblasti všeobecného vzdělání, žurnalistiky, ale i schopnost kritického myšlení k tomu vytvářejí vhodné předpoklady.
  • Při přímém nástupu do praxe jsou absolventi schopni vykonávat činnosti v rámci následujících pracovních pozic: editor či šéfeditor zpravodajství, kulturní poradenství, samostatná žurnalistická činnost, funkce s požadavkem komunikativnosti - tiskový mluvčí, PR, fundrising apod.
  • Absolventi mají rovněž odborné předpoklady pro to, aby rozvíjeli vlastní podnikatelské aktivity, a to zejména v oblasti kulturních médií, či obecně v široké oblasti kulturních průmyslů.

 

Odborné profilující kompetence

Šestici základních kategorií odborných kompetencí předepsaných RVP rozšiřujeme o samostatnou kategorii odborných (profilujících) kompetencí, které jsou rozvíjeny v rámci profilujícího zaměření ŠVP a z hlediska absolventa představují přidanou hodnotu jeho získaného odborného vzdělání.

Absolvent:

  • je schopen rozpoznat základní principy fungování žurnalistických textů, především pak rozlišuje mezi žánry zpravodajskými a publicistickými, což mu umožňuje přesnější vhled do celkové kulturně politické situace v zemi a orientaci v ní;
  • je schopen rozpoznat nedostatky žurnalistických textů a podle množství chyb vyhodnocuje, jak relevantní informaci ten který text nese;
  • na základě předchozího dokáže vytvořit vlastní žurnalistické texty, díky čemuž je de facto okamžitě schopen pracovat v médiích (zejména noviny, a internetové zpravodajské servery, ale i menší televizní stanice);
  • ovládá principy fungování i literárních textů, je tedy dobře vybaven i k tomu, aby psal scénáře pro menší útvary (od reklamních spotů až po vstupní reportáže z nejrůznějších typů akcí);
  • díky orientaci v základech žurnalistické etiky, díky rozšířeným znalostem historickým a literárním je disponován k pokračování na většině umělecky zaměřených škol věnujících se médiím či žurnalistice;
  • vytvoří a realizuje rozhlasovou nebo televizní reportáž;
  • ovládá základní prostředky ICT potřebné pro redakční práci vč. příslušného specializovaného softwaru;
  • ovládá správu informačního webového portálu;
  • je součástí produkčního týmu a podílí se na přípravě a realizaci eventu.