Profil absolventa
Popis uplatnění absolventa v praxi
- Absolventi získají složením maturitní zkoušky odborné středoškolské vzdělání, což vytváří předpoklady pro další studium na vyšší odborné škole nebo na vysoké škole.
- Odborné zaměření ŠVP a získané znalosti z občanského, pracovního, rodinného, trestního a správního práva disponují absolventa k úspěšnému studiu především vysokých škol právnického zaměření, znalosti z dalších odborných předmětů pak pro studium na všech školách ekonomického a podnikatelského zaměření.
- Ve středoškolském měřítku nebývalý rozsah výuky v oblasti právní a finanční problematiky doplněný výukou psychologických disciplín, managementu, informatiky a cizích jazyků, připravuje absolventa nejen pro následná vysokoškolská studia, ale také pro práci ve státní správě a v celé řadě ekonomicko-administrativních funkcí a pozic v malých a středních podnicích všech právních forem.
- Absolventi jsou schopni po nástupu do zaměstnání rychle se orientovat a zapracovat - získané vědomosti, dovednosti a návyky z oblasti všeobecného vzdělání a základů odborného ekonomického vzdělání k tomu vytvářejí vhodné předpoklady.
- Při přímém nástupu do praxe jsou absolventi schopni vykonávat činnosti v rámci následujících podnikových funkcí: logistika, výroba, personální práce, marketing (pracovní pozice v nákupních odděleních a skladech, v personálních útvarech, v oddělení, administrativní pracovník).
- Absolventi mohou vykonávat dílčí analytické, organizační, administrativní, sekretářské, poradenské a další činnosti ve výrobních i obchodních firmách, ve službách, popř. v organizacích veřejné správy apod.
- Jedná se např. o následující činnosti:
- vedení a kontrola firemního účetnictví, zpracování podkladů k provádění účetních uzávěrek, statistická a rozborová činnost, vedení evidence zaměstnanců a majetku, vedení daňové evidence, zajišťování informačního servisu, vč. zpracování informací na počítači;
- stanovení odpovídající prodejní ceny na základě analýzy nákladů a cen v odvětví;
- zajišťování odborných administrativních činností spojených s vedením firmy, příprava a organizace společenských setkání, konferencí a významných shromáždění, příprava podkladů a účast na obchodních jednáních
- komplexní zpracování marketingového průzkumu, tvorba prezentací firmy, vč. základní tvorby internetových stránek;
- výkon činností spojený s nákupem, skladováním a prodejem a další;
- výkon činností spojený s prodejem finančních produktů;
- orientace v podnikatelské legislativě a využívání právních norem při výkonu firemních činností;
- provádění analytické činnosti při aplikaci fundamentálních i technických analýz s cílem optimalizace hospodaření s finančními prostředky
- provádění základních manažerských činností (plánování, organizování, rozhodování, kontrolu, personální práci) v malých a středních firmách.
- Absolventi mají rovněž odborné předpoklady pro to, aby rozvíjeli vlastní podnikatelské aktivity.
Odborné profilující kompetence
Šestici základních kategorií odborných kompetencí rozšiřujeme o samostatnou kategorii odborných (profilujících) kompetencí, které jsou rozvíjeny v rámci profilujícího zaměření ŠVP a z hlediska absolventa představují přidanou hodnotu jeho získaného odborného vzdělání.
Absolvent:
- rozumí podstatě a principům podnikání, má představu o právních, ekonomických, administrativních, osobnostních a etických aspektech soukromého podnikání;
- se orientuje vnašem právním systému a právním řádu, rozumí základním právním pojmům;
- efektivně pracuje stištěnými i elektronickými zdroji právních informací;
- umí aplikovat základní právní normy při řešení standardních situací;
- umí zpracovat jednoduché právní písemnosti občanského, pracovního, obchodního a správního práva;
- je schopen zpracovat podklady kzískání oprávnění kpodnikání ve zvoleném oboru;
- umí zvolit a uplatnit adekvátní nároky vpřípadě porušení práva;
- zná strukturu a působnost orgánů státní správy a samosprávy, základní podmínky a postupy realizace práv a povinností adresátů veřejnosprávního působení;
- dodržuje předpisy pro evidenci a ukládání písemností a ochranu údajů;
- orientuje se vzákladní problematice práva EU;
- účinně využívá různé typy komunikace v osobním životě i v pracovní oblasti;
- ovládá zásady duševní hygieny při práci a vybrané relaxační techniky a metody;
- orientuje se v základních zásadách a technikách asertivního chování;
- identifikuje konfliktní situace a rozpozná jejich zjevné příčiny, navrhuje možnosti jejich řešení a předcházení konfliktním situacím.
- rozumí podstatě a principům bankovnictví, má představu o právních, ekonomických, administrativních, osobnostních a etických aspektech bankovnictví;
- orientuje se mezi subjekty finančního trhu, včinnosti bank a vobchodování s cennými papíry;
- vede obchodní jednání a připravuje podklady pro smluvní zajištění nákupu a prodeje finančních produktů;
- je schopen zajišťovat hotovostní i bezhotovostní platební styk včetně vyhotovování a zaúčtování příslušných dokladů;
- dodržuje předpisy pro evidenci a ukládání písemností a ochranu údajů;
- umí vést dokumentaci klientů bankovních institucí;
- je schopen jednat sklienty o produktech bankovních institucí s cílem uzavření smluv a prodeje produktů;
- sleduje plnění smluvních podmínek ze strany klientů a navrhuje řešení vpřípadě problémů.
Soubory ke stažení