Pedagogické lyceum je čtyřletý maturitní obor určený uchazečům se zájmem o humanitní obory, pedagogiku, psychologii, esteticko-výchovné disciplíny (výtvarnou a hudební výchovu), tělesnou výchovu a cizí jazyk, kteří chtějí po ukončení studia dále pokračovat ve vysokoškolském studiu zejména na pedagogických a filozofických fakultách připravujících učitele a vychovatele.
Výrazným přínosem studia tohoto oboru je odborná specializace na hudební, výtvarnou nebo tělesnou výchovu, završená maturitní zkouškou. Nadstandardní hodinová dotace umožní studentům dosáhnout ve zvolené výchově takové úrpvně, která jim připraví ideální podmínky pro úspěšné zvládnutí přijímacích zkoušek na fakulty tělesné výchovy nebo vysoké školy uměleckého zaměření.
získal vědomosti a dovednosti, které mu umožní snadněji se rozhodovat o další vzdělávací cestě a lépe se adaptovat na podmínky vysokoškolského studia zejména na fakultách připravujících učitele;
rozvinul a prohloubil klíčové dovednosti potřebné pro své další úspěšné studium (zdokonalí metody svého učení)a práci s informačními zdroji;
osvojil si principy a strategie řešení problémů (zejména interpersonálních a situací z nich vyplývajících);
zdokonalil své komunikativní dovednosti;
rozvinul dovednosti potřebné pro sebereflexi a sebehodnocení a vytvořil si na jejich základě adekvátní sebevědomí;
upevnil si a prohloubil žádoucí postoje k osobním i nadosobním hodnotám, rozvinul své morální cítění, upevnil své právní a občanské vědomí.
získal spolehlivou znalost českého jazyka a dovednost kultivovaného užívání ve všech komunikativních situacích včetně vyjadřování o odborné problematice;
osvojil si znalost alespoň dvou cizích jazyků na úrovni běžné hovorové komunikace dovednost číst s porozuměním za pomoci slovníku jednoduché odborné nebo populárně odborné texty;
pochopil principy fungování demokratické společnosti a ekonomických vztahů, byl vybaven základními návyky chování občana demokratické a multikulturní společnosti, schopnosti vytvářet si vlastní filozofické a filozoficko-etické názory jako základ pro orientaci při posuzování a hodnocení jevů lidského a občanského života; byl schopen k těmto jevům zaujímat stanovisko, diskutovat o něm, korigovat v diskusi své názory a postoje;
získal ucelenou představu o lidském organismu jako celku z hlediska jeho stavby a funkce, znal zásady správného životního stylu, měl celoživotní potřebu udržovat optimální tělesnou zdatnost, odolnost a zdraví;
matematické vědomosti a dovednosti odpovídající požadavkům pro 3. vzdělávací úroveň, které jsou potřebné v běžném životě i pro výkon profese; při řešení úloh a matematických problémů pochopil roli induktivních i deduktivních postupů a osvojil si tak určité principy vědeckého myšlení;
osvojil si základní přírodovědné vědomosti a pojmy, které mu umožní hlouběji porozumět přírodním jevům a procesům; pochopil různost i komplexnost přírodovědné problematiky, naučil se (např. v oblasti ekologie, ochrany zdraví atd.) zaujímat aktivní postoje a hledat řešení případných problémů;
rozvinul a prohloubil své dovednosti orientovat se v různých informačních zdrojích (vyhledávat, třídit, hodnotit a využívat informace)vnímat a hodnotit jednání ;
upevnil a prohloubil své dovednosti vnímat a hodnotit jednání druhých lidí i své, na základě sebereflexe a sebehodnocení korigoval své chování, postoje, názory a emoce;
prohloubil a rozvinul své sociální dovednosti (např. adekvátně řešit interpersonální problémy, ovládat své city a citové projevy, obhajovat a prosazovat své oprávněné zájmy při současném respektování zájmů a potřeb jiných jedinců, volit vhodné způsoby jednání s ostatními, pracovat v týmu, promýšlet a řídit vlastní činnost, odsuzovat a odmítat projevy rasismu, netolerance, sobectví, agresivity atd.);
orientoval se v základních pedagogických pojmech a vztazích mezi nimi;
získal základní orientaci ve struktuře lidské osobnosti;
rozvinul a prohloubil své dovednosti potřebné pro další studium.
získal základní orientaci v dějinách hudby, rozvinul své dovednosti hudbu vnímat a orientovat se v ní;
osvojil si elementární znalosti hudební nauky, harmonie a teorie hlasové výchovy;
orientoval se v notovém zápisu, zvládl techniku intonace podle not;
získal bohatou zásobu písní různých žánrů;
rozvinul a prohloubil své dovednosti ke hře na klavír.
Ve specializaci výtvarná výchova
získal základní přehled o dějinách výtvarné kultury;
zvládl klasické malířské a grafické techniky, modelování, keramiku, popř. některé nekonvenční techniky;
získal základní znalost počítačové grafiky;
rozvinul svou dovednost zobrazovat podle modelů i podle fantazie.
O škole |
Navigace |
Kontakt |
Odkazy |
||||
Střední škola Kostka je certifikovanou školou v rámci mezinárodního programu IES (International Education Society) a již více než 10 let má jako jedna z mála českých středních škol přidělený hodnotící rating BBB tj. VYSOCE ERUDOVANÁ A PROFESIONÁLNĚ VEDENÁ INSTITUCE. |
![]() |
Střední škola Kostka s.r.o. Pod Pecníkem 1666 75501 Vsetín Zlínský kraj |
|
||||
![]() |
info@kostka-skola.cz | ||||||
![]() |
+420 571 415 832 +420 603 810 271 |
© 2016 | kostka-skola.cz
Kalendář akcí